Nieuwe ledensystemen ontzorgen en bieden veel mogelijkheden
Uit onderzoek in 2018 bleek dat clubs meer keuzevrijheid wilden en toegang tot nieuwe en hedendaagse toepassingen voor de ledenadministratie. DigiMembers was voor een aantal clubs niet meer toereikend. In AllUnited en Club-assistent zijn de nieuwe softwarepartners gevonden. Hier zijn we ontzettend blij mee!
DigiMembers als systeem wordt niet verder doorontwikkeld, waardoor er hoge kosten voor beheer en onderhoud zullen ontstaan. Voor de KNGU is het hierdoor onmogelijk geworden om dit pakket kosteloos te blijven aanbieden aan onze KNGU-clubs. Wij hebben in samenspraak met de leverancier van DigiMembers geconcludeerd dat onze samenwerking met DigiMembers per 1 april 2021 stopt.
Zowel Club-assistent als AllUnited bieden de mogelijkheid om niet alleen de ledenadministratie, maar ook de financiële administratie en de communicatie met de leden, bijvoorbeeld via een app of nieuwsbrief, te onderhouden. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld het afnemen van digitaal eenvoudig in te vullen presentielijsten, geautomatiseerde lesplanningen en een website.
Gratis basispakket
Het basispakket kost de clubs niets, dat betaalt de KNGU, zoals ook het geval wat met DigiMembers. Het maakt daarbij niet uit voor welke leverancier de club kiest. Eventuele aanvullende modules, bovenop het basispakket, die de leveranciers aanbieden, betaalt de club wel zelf. De club ontvangt hiervoor rechtstreeks een factuur van de leverancier, dit verloopt niet via de KNGU.
FAQ
-
Waar vind ik meer informatie over AllUnited en Club-Assistent?
Op deze pagina staat alle informatie over de ledenadminstratiepakketten. Wil je meer informatie, kijk dan op de sites van AllUnited en Club-assistent of neem contact met hen op.
- Contactpersonen van Club-assistent is Corné van Hooren, bereikbaar via info@club-assistent.nl.
- Contactpersoon van AllUnited is Rolf de Blanken, verenigingsadviseur gymnastiek, bereikbaar via sales@allunited.nl. Liever direct persoonlijk contact, bel dan 071-2073800 (keuzemenu #1 voor sales).
-
Wat zijn de voordelen van AllUnited en Club-assistent ten opzichte van DigiMembers?
Zowel Club-assistent als AllUnited bieden de mogelijkheid om niet alleen de ledenadministratie, maar ook de financiële administratie en de communicatie met de leden, bijvoorbeeld via een app of nieuwsbrief, te onderhouden. Daarnaast kunnen onder andere ook digitaal eenvoudig in te vullen presentielijsten afgenomen worden of een nieuwe website. DigiMembers is een sec ledenadministratiesysteem, die biedt deze aanvullende mogelijkheden niet, ook niet in de toekomst
Welke voordelen de partijen hebben, is aan de club zelf om te bepalen en afhankelijk van de wensen en behoeften van de club. Wij raden je aan om de onlinebijeenkomsten van beide partijen te volgen en je te verdiepen in de systemen. Neem eventueel contact op met een andere gymsportclub die al met AllUnited of Club-assistent werkt. En lees vooral de informatie op deze website en die van de aanbieders AllUnited en Club-assistent. Zij staan je ook graag te woord als je vragen hebt of alsnog een korte presentatie wenst.
-
Welk systeem is het beste?
Tijdens een zoektocht naar adequate, nieuwe ICT-partners heeft de KNGU met een achttal ondernemingen gesproken. Na een uitgebreide kennismaking, een testfase én assistentie vanuit het clubpanel – waarin ervaringsdeskundigen vanuit de verenigingen zitten – werden twee nieuwe partijen gekozen: Club-assistent en AllUnited. De KNGU heeft heel veel vertrouwen in beide partijen. Kijk welke partij het beste bij jouw club past.
-
Wat houdt het basispakket in?
Met het basispakket is de club in staat om een eenvoudige ledenadministratie te voeren. Per aanbieder zullen er kleine verschillen zijn tussen wat er aangeboden wordt.
-
Welke mogelijkheden zijn er naast het basispakket?
Het basispakketten van Club-assistent en AllUnited kan uitgebreid worden met extra diensten. Deze zijn per partner verschillend. Kijk op de betreffende sites en laat je informeren.
-
Wat zijn de kosten van het basispakket en de aanvullende modules?
Het basispakket kost de clubs niets, dat betaalt de KNGU, zoals nu ook met DigiMembers. Het maakt daarbij niet uit voor welke leverancier de club kiest. Eventuele aanvullende modules, bovenop het basispakket, die de leveranciers aanbieden, betaalt de club wel zelf. De club ontvangt hiervoor rechtstreeks een factuur van de leverancier, dit verloopt niet via de KNGU.
-
Verandert er iets in de bondscontributie als mijn club overstapt?
Nee, de bondscontributie blijft ongewijzigd.
-
Hoe verloopt de overstap naar AllUnited en Club-assistent?
Een club meldt zichzelf bij één van de aanbieders en de aanbieder begeleidt de club verder met de inrichting van de ledenadministratie. De aanbieder zorgt ervoor dat de basisgegevens worden overgezet naar het nieuwe systeem.
-
Hoe werkt de helpdesk van Club-assistent en AllUnited?
Beide partijen hebben een eigen helpdesk, laat je door Club-assistent en AllUnited informeren. Kijk op de sites van Club-assistent en AllUnited voor de contactinformatie.
Voor alle vragen over het nieuwe ledensysteem bijvoorbeeld over de overgang van het ene naar het andere systeem, kun je bij hun helpdesk terecht. Voor andere vragen, die niet specifiek met het systeem te maken hebben, kun je bij het serviceteam van de KNGU terecht via serviceteam@kngu.nl.
-
Hebben Club-assistent en AllUnited ook een FAQ?
Ja! Dit is de FAQ van Club-assistent en dit is de FAQ van AllUnited.
-
Moeten we als club verplicht overstappen op AllUnited of Club-assistent?
DigiMembers als systeem wordt niet verder doorontwikkeld, waardoor er hoge kosten voor beheer en onderhoud zullen ontstaan. Voor de KNGU is het hierdoor onmogelijk geworden om dit pakket kosteloos te blijven aanbieden aan onze KNGU-clubs. Wij hebben in samenspraak met de leverancier van DigiMembers geconcludeerd dat onze samenwerking met DigiMembers per 1 april 2021 stopt.
Overstappen naar een ander pakket is dus nodig voor 1 april 2021.
-
Moeten de gegevens van de leden opnieuw worden ingevoerd?
Nee, alle gegevens worden geautomatiseerd overgezet naar het nieuwe systeem door de leverancier. Echter, omdat de nieuwe basispakketten meer informatie uitvragen, zal deze ontbrekende informatie, die niet in DigiMembers staat, per lid door de club moeten worden aangevuld.
-
Communiceren deze twee nieuwe ledensystemen met andere systemen zoals het aanvragen van beweegdiploma’s, aanvragen wedstrijdpaspoorten, inschrijven wedstrijden etcetera?
Ja, de gegevens van de leden uit de ledenadministratiepakketten worden via een koppeling bij de KNGU beschikbaar gesteld en kunnen zodoende voor andere processen gebruikt worden.
-
Hoe kan ik de online bijeenkomsten volgen over de ledenadministratiepakketten?
Tijdens de online informatie-avonden van AllUnited en Club-assistent ontvang je meer informatie over beide ledenadministratiepakketten. Er zijn extra avonden ingepland waarvoor je kan inschrijven. Inschrijven kan hier.