Beweeg je mee?

Je helpt je kind enorm door samen ook thuis te bewegen. Want met een uurtje Beweegdiploma per week ben je niet ‘klaar’. Kijk in het overzicht met Beweegtips en heb plezier samen!

Wil je tips in je mailbox? 
Meld je aan voor de nieuwsbrief

bewegen4

Alle tips

Sponzen race

Sponzen race

Zet een emmer water neer met daarin een spons. Een eindje verderop zit je een lege emmer neer. Laat je kind met de natte spons naar de andere emmer hollen, de spons leeg knijpen dan weer vliegensvlug terug rennen om de spons weer te vullen. Hoe snel is al het water verplaatst?

Petfles rugzak

Snij de bovenkant van een wasmiddelen of stevige frisdrank fles en maak er met veters of lint een rugzakje van. Laat je kind de fles voor een derde vullen met knikkers en doe daarna het rugzakje op de rug. En dan...springen maar! Hoe hoger en harder je springt, hoe meer knikkers er uit vliegen.

20190614 DSCF9811klein

Evenwichtsbalk

Kijk of je planken hebt om je eigen brede evenwichtsbalk te maken. Voor de beleving kun je er een kleedje onder leggen met haaienvinnen er op. Je kind mag dan niet in het water vallen...daar zwemmen haaien. Als je vaak geoefend hebt, kun je de balk steeds smaller maken. 

Natte stip

Geef je kind een emmer water en een kwast of een afwasborstel. Hoe hoog kan je een natte stip zetten op de buitenmuur en wat is de beste spring techniek om zo hoog mogelijk te komen?

Handen en voeten padklein

Handen en voeten pad

Teken op de stoep een route met handen en voeten in verschillende posities. Soms 2 voeten, soms 1 voet, afgewisseld met handen. Laat je kind springen van voetje naar voetje en de handen op de grond plaatsen als er handjes staan.

Krijtparcours

Maak met stoepkrijt een parcours van 1 lijn. Zorg dat lijn draaibewegingen maakt die twee kanten op draaien zodat je kind zowel links als rechts om draait als het gaat lopen. Je kunt ook zig, zag lijnen tekenen, maak er maar een mooi en uitdagend parcours van! 

De beweegtips zijn gemaakt door Confriends en de KNGU.
Zonder toestemming mag je (delen van) de oefeningen niet overnemen.

Handig: ontvang regelmatig nieuwe tips in je mailbox!